Ting at overveje, før du gaår ind på et marked

Alle tror at være iværksætteri er sexet. Vi er overvældet af medierne med historier om multimillionærer og milliardærer af iværksættere med deres livsstil sjov.

Sandheden er, at at være iværksætter er et spændt og risikabelt erhverv. Dette er en fuldstændig usikkerhed om karrieren, lange timer med ringe eller intet potentiale, og aldrig være ude af måtten for at finde det næste salg. Men når du endelig ser deres succesfulde forretning, er dette en af ​​de mest givende følelser, du nogensinde vil opleve.

Måske du har lyst til at opnå en ny forretningsidé er meget svært, eller du kan have mange forretningsidéer, du ved ikke, hvad de skal gøre med dem. Under alle omstændigheder, før du investerer en krone på den første ide, der dukker op i dit hoved, skal du tage et skridt tilbage og vurdere praktikken af ​​din ide på markedet.

Her er spørgsmål, som du bør spørge dig selv om at sikre, at din forretningsidé har den bedste chance for succes.

  1. Løser mit produkt eller tjeneste et specifikt problem for et bestemt sæt mennesker?

Hvis dit svar på dette spørgsmål er “nej”, så tænk på, hvordan du kan ændre dit svar til “ja”.

Nogle måder at gøre dette på er:

Identificer først problemet. Derefter brainstorm omkring produktet eller tjenesten for at løse dette problem. Lad strømmen af ​​ideer og finde en kreativ ven for at få ideer.

Forsøg ikke at være alt for alle. I stedet skal du vælge en bestemt målgruppe.

Når du har identificeret din specifikke målgruppe, skal du finde ud af det specifikke problem, de har i nichen.

Skift et eksisterende produkt eller en tjeneste for at løse dette problem bedre end det, der er på markedet.

Nøglen til at identificere nok potentielle kunder, der har lyst til, hvordan dit produkt eller deres service vil forbedre deres liv eller løse deres problem. Sørg for at kontakte problemet, at dit produkt løser direkte til kunder, der har problemer.

Forsøg ikke at sælge over hele verden. Sælg din niche på markedet. Nichen er mere økonomisk med hensyn til organisation og markedsføring og giver dig mulighed for at få et laserfokus på et mindre marked.

Tænk på sidste gang du havde et problem. Når du søger efter en løsning, har du sikkert købt den bedste løsning til at løse dit problem. Er den bedste løsning til sine kunders specifikke opgave.

Et glimrende eksempel er forberedelsen af ​​en kollegietest, min datter er netop bestået. Børn med stramme tidsplaner og en stor del af arbejdet har brug for højt kvalificerede faglærte lærere og lærere, der kan undervise hvor som helst, når som helst. Virksomheden gjorde et godt stykke arbejde for at opfylde disse behov. De vidste, at punktet i markedet for smerte og opfylder behovet. Det er det, vi vælger.

For mere information foreslår jeg at du læser Seth Godins bog “Purple Cow: Transform din forretning ved at være vidunderlig.”

Mit firma print, markedsføring og markedsføring er et rigtigt eksempel: vi havde kunder, der måtte koordinere udskrivning, reklameprodukter, distribution og ledelse af tusindvis af salgssteder. De lavede flere telefonopkald og behandlede hundredvis af e-mail-meddelelser. Det var svært at håndtere så mange leverandører.

Vi sprang op og tilbyder tjenester for at få alle vedligeholdelsesbehov og instruktioner til montering og levering. Vi fik teknologien til hurtigt og effektivt at behandle anmodninger, og vi var i stand til at udvide til detailhandel og service. Vi begyndte at gå til alle print og reklame behov, og også at udvikle en ny profit center løsninger. Således skulle kunderne kun beskæftige sig med en fælles grund. Dette har gjort en skarp stigning i mit firma og lindrer byrden på vores kunder!

  1. Hvor konkurrencedygtig er markedet, og der er plads til flere virksomheder?

Efter at have fastslået det problem, som dit produkt løser, skal du se på det lovende marked. Du vil sikre dig, at markedet er stort nok til din forretningsidé at lykkes.

Nogle ting at overveje er:

Bestem, hvor mange konkurrenter på markedet. Er der plads til en ny virksomhed til at fange en del af markedsandelen?

Hvis du kan fange en del af markedsandelen, kan du vokse og forsvare mod konkurrenter?

Er det et voksende marked? Et glimrende eksempel er befolkningens aldring og deres behov for fysioterapi. Konstant stigning i potentielle kunder er ikke dårlig.

Se, hvis der er virksomheder på markedet, der har en unik fordel at producere et produkt eller en service billigere. Overvej kan kopieres eller uovertruffen.

Undersøg alle disse punkter bør være tæt på at afgøre, om man skal komme ind på markedet, er levedygtig eller ej.